Telefoneren en/of vergaderen met een headset biedt vele voordelen in het bedrijfsleven. Gezien het grote aantal headsets op de markt is het niet altijd gemakkelijk om de juiste keuze te maken: bedraad of draadloos, mono of duo, welk type aansluiting? In deze top 10 maken we een vergelijking tussen verschillende headsets die vaak gebruikt worden in call centers. De ideale headset voor call center medewerkers ziet er zo uit: *Zij zijn vaak volledig Plug&Play met softphone applicaties waardoor de werknemers geen tijd verliezen met updates/installaties etc. *Verder zijn de headsets ook met kabel, zodat u gegarandeert bent van een onderbroken verbinding tijdens het bellen. In call centers zitten vaak veel agenten samen in een ruimte, waardoor het kiezen voor een draadloze optie kan leiden tot een interferentie. *de headsets zijn voorzien van een "call control unit" waarmee de bellers gemakkelijk het volume kunnen regelen alsook de microfoon te muten. *bepaalde headsets komen met noisecancelling features op de microfoon, waardoor het omgevingsgeluid wordt weggefilterd: ideaal voor drukke kantoorruimtes! Onedirect maakt het u gemakkelijk en biedt u een ranglijst van de 10 beste headsets.
Bedrade headsets falen nooit. Ze worden rechtstreeks aangesloten op uw telefoon, mobiele telefoon of PC en bieden u een gegarandeerde audiogarantie voor het voeren van gesprekken van hoge kwaliteit. Ze zijn gemakkelijk aan te sluiten, er is geen batterij-uitval en hun levensduur is meestal langer. Bedrade headsets zijn altijd een veilige technologische gok. Ze zijn er in allerlei soorten, afhankelijk van het beoogde gebruik. Bovendien is een bedrade headset vaak iets budgetvriendelijker dan zijn draadloze broertje, wat al snel een verschil maakt wanneer er voor een grote hoeveelheid intensieve bellers headsets moeten worden aangeschaft.
Tegenwoordig werken de meeste werknemers op een hybride manier. Ze zijn soms op kantoor, en soms thuis. Doordat er geen installatie nodig is voor een bedrade headset kan deze dus gemakkelijk op verschillende locaties gebruikt worden, zonder extra tijdsverlies.
De bedrade headset is m.a.w. uw bondgenoot in alle omstandigheden.
Callcenters vereisen specifieke functies voor de headset. Allereerst moet de headset veel comfort bieden bij intensief gebruik. Hij moet robuust zijn en over ruisonderdrukkende technologie beschikken om in lawaaierige omgevingen zoals callcenters te kunnen werken. Werken met een goede headset helpt de productiviteit en effectiviteit te verhogen. Gesprekken zijn duidelijker en tegelijkertijd kan de operator administratieve taken handsfree uitvoeren.
Onedirect heeft een ruime keuze uit vele merken en een toegewijde large account service om hen te helpen.
Headsets kunnen microfoons hebben die in de headset zelf zijn ingebouwd, of een microfoonstang die voor de mond wordt geplaatst om geluiden op te vangen. De keuze van de headset hangt af van het gebruik.
Bij headsets voor smartphones is de microfoon meestal in de headset zelf geïntegreerd voor het gemak en de discretie. Voor kantoorheadsets raden wij een head met microfoonarm aan voor een betere geluidsontvangst en, afhankelijk van het model, het blokkeren van geluiden van buitenaf voor heldere communicatie. De mate van ruisonderdrukking verschilt van model tot model, laat ons u helpen!
Wij hebben een ruime keuze aan headsets met ruisonderdrukkende microfoon, zowel bedraad als draadloos, ons team staat tot uw beschikking om u te helpen bij uw keuze.